onsdag 7 september 2011

Tips från coachen

Min barnmorska tipsade mig om att man faktiskt kan använda sin friskvårdspeng till massage och gravidyoga. Eftersom jag inte ser mig själv i ett gym eller på löpbandet mer det här året (eller MER det här året, det har inte hänt NÅGON GÅNG det här året) så gjorde jag slag i saken och bokade in både massage och yoga. Förhoppningsvis så ger yogan bra träning och förberedelse inför vad som komma skall i november.

Men idag var det dags för massage. Inför detta laddade jag upp med mammasushi (varför inte köra mammatemat hela vägen?).


Efter en sådär sushi (inte den bästa jag ätit) så gick jag till massören och fick för första gången på länge ligga på mage! Hur gick det till tänker ni säkert då? Jo när man får gravidmassage så finns det ett litet prydligt hål i bänken där man kan placera sin mage. Man kanske skulle skaffa en sådan till sovrummet hemma?

Efter en riktig genomkörare av främst rygg och axlar så känner jag mig nu riktigt mör och sömnig så resten av kvällen blir lugn.
Hoppas ni andra får en fin kväll också vad ni än tar er för.






Inga kommentarer: