söndag 4 september 2011

Aten

Ligger i skrivande stund på stranden i Aten och har det rätt så gott faktiskt. Gratis Wi-fi vid strandkanten är inte så dumt faktiskt. :-)




Min utsikt i skrivande stund.

Är på jobbkonferens och landade här i torsdags kväll. Efter en dags konfererande i fredags så har helgen sedan bjudit på utflykter, grekisk mat i mängder och häng vid poolen/stranden. Det gäller ju att passa på innan man går in i bebistider igen..!

Bjuder här på lite bilder från vistelsen.



Frukost vid poolen blev en god och härlig vana.



En svalkande milkshake vid vattnet satt inte dumt.



Middag i mysiga Plaka (Gamla stan).



Och såklart ett besök till Akropolis.






Mäktigt var ordet.



Och en svindlande utsikt över staden. Måste tillägga att jag är hyfsat nöjd över att jag tog mig upp på berget i 35-gradig värme!!



Panathinaikostadion. Här hölls de första moderna olympiska spelen 1896.

I kväll åker vi hem igen, ska bli mysigt att komma hem till familjen! Ha en fortsatt härlig söndag, det ska jag ha!!

1 kommentar:

Guldkorn by Elin sa...

Åh vad härligt du verkar ha det! Bara att njuta hämningslöst :) Kram