onsdag 15 juni 2011

Tacka Ryssland...

...för det varma vädret vi haft i helgen! Ryssland och värme är väl inte vanligtvis två saker man tänker på i en och samma mening men det har dom minsann också. Det är väl bränderna som härjade där (var det förra året?) ett tragiskt bevis på. =/

Men det var iaf riktigt riktigt varmt förra veckan och då har det varit grymt skönt att bara kunna knata upp till familjen Strigén/Jonsson för ett dopp i poolen, som för övrigt är större än man tror. Har ingen bild på det men jag tror det satt som mest tre vuxna och fyra barn (varav två var lite äldre) utan problem. :) Vi har ju en massa olika alternativ gällande sjöar/hav men det är fortfarande lite kallt för oss vuxna badkrukor, så det tackar vi för A&L!

Förutom att bada så var vi bjudna på kalas hemma hos Lukas i lördags, som fyllde ett år! :) Den enda bilden från kalaset jag har på telefonen är dock bara på Albert, vid lunchdags...
Annars var det ett trevligt kalas där vi förutom gott hembakat fika även fick träffa två av Lukas första kompisar (från mammagruppen). =)


Albert orkade inte riktigt med att vänta på en sked...


Under eftermiddagen så åkte vi allihopa till familjen Strigén/Jonsson för att bada och bli bjudna på grillat, inte helt fel. ;)



Tjejerna slappade i soffan framför filmen "Cars"
efter allt badande


Om det saknades bilder från lördagen så har vi desto fler från söndagen när vi var på Grönan! Vi behöver väl knappast säga att tjejerna var rejält lyckliga, bilderna talar nog sitt tydliga språk. ;)

Weeee!

Tuff Tuff-tåget och två förväntansfulla tjejer



Lycklig liten tjej men det var nog lite
skräckblandad förtjusning ;)


Far och dotter



Mor och dotter



Faster och Molly



Sandra har ett stort crave för det mest nuförtiden ;)



Like!


"Sjörövarfabbe" som alla pirater och sjörövare heter.
En rätt rolig liten show ändå, bl.a. en jäkla smäll som
gjorde att jag höll på att sätta glassen i halsen...




Balloons! Båda ville ha en varsin
Hello Kitty-ballong, vad annars =P



Hela veckopengen gick åt men det var
det säkert värt


Senare på kvällen så var det fotboll och kalas för Black Army som fyller 30 år i år! Trots att jag inte är medlem i BA längre (huserar ju som bekant på Mazarin-läktaren bland övriga medelålders...) så är BA en stor del av mitt och många andra Gnagares liv (90-talet främst för min del) och ska självklart uppmärksammas. 



Grattis BA!



Tidningsrubriker genom åren (-83, -92 och -04)

Igår hade Mollys förskola sommaravslutning men alla bilder och filmklipp togs med Sandras iPhone så det kommer förhoppningsvis upp senare i veckan. =)


3 kommentarer:

Malin sa...

Bilden (och bildtexten) på unge herr Strigén - jag dööör!! :-DDDD

Anonym sa...

Ja du Malin, när de där fruktburkarna öppnas med ett "plopp" så börjar Albert salivera och vifta med armarna så att han nästan lyfter. Roligt värre. Det var minsann en aktiv helg vi hade. Här satt jag i min tvåbarns bubbla och kände att jag inte gjorde något alls i helgen :-D

Alex sa...

Anonym var Alex Strigén för övrigt *suck*.