fredag 22 april 2011

Dubbeljapp och träff med senaste familjetillskottet

Det blev en ganska lång resa ner till Öland i onsdagskväll. Förutom att det tog ett bra tag att bara ta sig ner till Södertälje så var det också rätt mycket vägarbete längs hela E22:an. Inte ultimat med en massa vägarbete i påsktrafiken men kort efter midnatt landade vi ändå hemma i Ryd.

Molly var som vanligt uppe med tuppen på skärtorsdagen och efter att ha tittat på korna, väntat på bussen i Ryds busskur (får vidareutveckla det där en annan gång) och lekt i sandlådan med mormor så var det dags att dagen till ära förvandla den lilla damen till en påskkärring. Påskkärring-promenaden gick visserligen bara till min farmor men Molly ansåg nog att det var en lyckad tillställning ändå då en "Dubbeljapp" landade i hennes korg. Halva slank snabbt ner sen kände jag att det var dags för mig att rycka in.

Det blev en riktigt söt påskkärring om jag får säga mitt. Inget smink idag men likväl sjalett, förklade och såklart en korg.

Det första som landade i korgen var ett paket russin från mormor.

Molly och mormor med matchande sjaletter

Molly och mammas fina påskkreation

Molly och morfar


Molly hemma hos min farmor

Lek i mormor och morfars fontän (Molly är som bekant väldigt förtjust i vatten)

På eftermiddagen åkte vi in till systeryster. Vi ville såklart träffa familjens lilla nytillskott Tage. Efter att vi smaskat i oss en påsktårta gick vi till en lekpark i närheten och njöt av det fina vädret.

Siri och Molly tröttnade aldrig på att gunga

Fina kusinerna som hade jätteroligt tillsammans igår.

Tvillingsyster och lilla Tage

Som är väldigt lik sin storasyster när hon var bebis

Nu väntar snart en tur ut i det fina vädret och sedan ska vi åka ner till Torsås för att träffa Göran och Åsa. En rapport om det och helgens aktiviteter kommer vid ett senare tillfälle!

1 kommentar:

Malin sa...

Sötaste påskkärringen!!

Och gulliga kusinbilder och sött nytillskott i skaran, ser ut som om ni har det riktigt bra nere på Öland! :-)

Kram!

Ps. När jag läste rubriken med "dubbeljapp" kom jag osökt att tänka på den gamla Hassan-sketchen med Kristian Luuk. Priceless! :-) Ds.