torsdag 24 mars 2011

Vakna tidigt

Igår mådde jag inget vidare alls utan fick åka hem från jobbet efter blott 10 minuter. Envis som man är så ska man ju såklart prova att jobba istället för att stanna hemma och vila. Men hem åkte jag iallafall och sedan sov jag hela dagen och idag känner jag mig piggare. Men idag är jag dock så pass klok att jag stannar hemma dock så vaknade jag såklart tidigt och sitter här nu och bloggar och tittar på när de skrapar triss på tv:n kl kvart i nio på morgonen.. (För övrigt var det en lokalvårdare som vann 500 000 kr, heja!)

Det har varit lite bloggtorka på sistone men vi hoppas på bättring nu. Oj, nu såg jag en filmtrailer på morgontv "The way back" (handlar om flykten från ett Gulag i Sibirien) den ska jag nog kolla in. Mycket som händer när man har morgontv:n på.

Nåväl, sedan förra inlägget har vi dels fått lite vårvärme, jihooo! I söndags stod jag och tittade ut på det halvmeter tjocka snötäcket på baksidan och sa att det här kommer ta evigheter innan det smält undan. Och nu är det stora kala fläckar med gräs på samma baksida. Känns fantastiskt skönt!

I helgen hängde vi med familjen Strigén/Jonsson och utbytte diverse matlagningstjänster, trevligt! Utöver det så hade vi gympa och så gjorde vi slag i saken och köpte en ny vagn. Vi slog till på en Chicco Liteway. Den kändes lättmanövrerad och hade även högt ryggstöd (något som vi letat efter) så vi hoppas vi kommer bli nöjda med den. Framförallt så tar den mycket mindre förvaringsutrymme i bilen, något som är toppen när man gör långresor söderut. Nästa resa till Öland/Småland blir ju i påsk och då är det toppen med lite extra utrymme. Så nu väntar vi bara på att all snö ska smälta bort så vi kan provköra vagnen utomhus!


5 kommentarer:

Lisa sa...

Känner så väl igen det där med att åka iväg till jobbet för att få vända väl på plats :) Dumdristigt!

Hoppas du kryar på dig fort!
Kram från öfvre Segeltorp :)

Martina och Daniel sa...

Haha, vilket sammanträffande. Jag skrev just om vårt vagn inköp från igår!

Hoppas du kryar på dig!

Lisa sa...

Här kommer förresten ett lästips;
astridlindgrenstjarnor.blogg.se

Jag minns att jag ofta låg och lyssnade på LP-skivor med berättelser av Astrid när jag var sjuk och detta kanske också piggar upp :-)

Malin sa...

Vilken fin vagn! Bra köp! :-)

Krya på dig TT!!

Kram,
TT

Sandra sa...

Martina: Fin vagn ni beställt!

Lisa: Kul lästips! Roligt att se hur karaktärerna ser ut idag. "Tommy" var ju sig ruskigt lik!! :-)

Malin: Tack TT! Vi hoppas och tror att vi kommer bli nöjda med vagnköpet!