måndag 14 mars 2011

VAB och vagnfunderingar

Det är inte ofta det kommer ett inlägg så här en måndagseftermiddag men idag är jag hemma med Molly. I helgen har hon varit förkyld och haft feber och gårdagen spenderade vi inomhus hela dagen. Idag är hon dock pigg igen men det brukar ju vara bra med en feberfri dag innan det är dags för dagis igen. I förmiddags åkte vi och handlade då det var alldeles tomt på mat. Om det gapade tomt på godsaker i frysen förra helgen så gapade det än mer tomt i kylen idag på i princip allt! 

Efter ett besök på Kvantum så gjorde vi ett stopp på babyland för att kolla in sulkyutbudet. I helgen så upptäckte jag att Mollys teutoniavagn (som hon haft sedan hon var bebis) var på tok för liten. Både huvudet och fötterna stack ut utanför vagnen. ;-) Vi använder inte vagnen så ofta så vi har liksom inte tänkt på det utan det blev lite som en väckarklocka nu i helgen att det kanske är dags att skaffa en liten nätt sulky. 

Fast jag tycker det är så svårt att veta vilket behov man egentligen kommer att ha av en ny vagn. Molly går ju gärna men samtidigt så kan det ju vara smidigt att ha en vagn vid vissa tillfällen. Så förmodligen lutar det åt att vi köper någon enkel billig variant. Ramona som är ett blocketfan tipsade om att det finns billiga begagnade där så det kanske blir ngt sådant. Då gör det ju inte så mkt om den inte används så jätteofta. Jag få bolla lite med Tobbe och se vad han tycker om saken. Tobbe kommer förresten hem i eftermiddag efter en weekend i Rom. De verkar för övrigt vara jättenöjda med resan!

Igår var en riktig innesittardag men i lördags så träffade vi de andra gräsänkorna Ramona och Lisa (Christopher och Alex är också med i Rom). Vi möttes upp i SKHLM tidig förmiddag för lunch och ett besök till leklandet. Lukas hade simavslutning så han och Ramona anslöt lite senare. Leklandsbesöket var jättelyckat, vi hade stället för oss själva i en timme!! Snacka om lyxigt! 

Efter det blev det en promenad hem till mig för mat och fika. (Jag har ju numera frysen full). :-)
Vi tyckte nog alla att det var skönt att få sällskap när grabbarna var iväg.

Nu väntar jag på att Molly ska vakna så vi kan kila över till Lisa, Norah och Albert och äta våfflor. I morgon blir det en ny vecka för mig och dags att återgå till jobbet. 

5 kommentarer:

Malin sa...

Vagnbeslut kan göra en smått tokig, djungeln är oändlig där ute! Men att spana på blocket låter som en god idé, håller tummarna att ni hittar nån bra! :-)

Martina och Daniel sa...

Håller med Malin, det är en djungel där ute, tack gode gud för att man har en företagsam man som gillar att jämföra, läsa forum osv, hade det bara varit jag hade jag nog bara köpt vad afärerna rekommenderade och vad som faller mig själv i smaken..

Malin sa...

Nu vill vi se ett Rom-inlägg snart! :-)

Tobbe sa...

Ja jag borde skriva något inlägg snart, var ett tag sedan känner jag. Plus att det kommer pikar från en viss Mrs... ;)

Malin sa...

Ingen pik, bara nyfiken :-) Men på tal om pikar, Mr Paert kan behöva en kick i baken när det kommer till att skriva inlägg. Var nog typ 18 månader sedan han knåpade ihop ett inlägg... ;-)