torsdag 31 mars 2011

Nedräkning

Om exakt en vecka åker jag till London för att hälsa på min vän och gamla kollega Diana. Vi lärde känna varandra på skolan jag jobbade på som även gick under namnet "Örnnästet".  Diana är ett av de goda minnena jag har därifrån (de finns flera mindre goda). Jag håller just nu på och planerar mina dagar där och hittills på listan står bland annat shopping, Imperial War Museum, promenerande och en musikal. Diana hade dessutom lite andra tips på aktiviteter som vi kunde göra så det lär nog bli en rikitgt kul helg. Jag och Tobbe har ju varit i London tidigare (vi förlovade oss bland annat där 2003) så många turistattraktioner har redan besökts. Det ska bli jätteroligt och nu har som sagt nedräkningen börjat!

Det finns dock andra roliga saker att se fram emot redan i helgen. På söndag ska Tobbe nämligen ha födelsedagskalas. Han fyller 31 år så det är ingen märkvärdig siffra men självklart ska det firas ändå. 

På lördag kommer Mollys dagiskompis Anton med föräldrar hit och äter våfflor. Vi var hemma hos de för ett tag sen och tänkte att det var dags att bjuda igen. Blir kul för Molly att visa sitt rum och leksaker för Anton. Det är ju så galet smidigt också när man bor så nära varandra, det blir liksom inget projekt. 

På Mollyfronten är det bara bra. En stor händelse för henne och för oss är att hon slutade helt med snutten i helgen! Hon slutade med den på dagis redan i höstas men har fortfarande haft den hemma när hon har sovit. Men nu kände både jag och Tobbe att det var dags att sluta helt så i helgen gjorde vi slag i saken. De första kvällarna så ville hon ha snutten (såklart) men nu verkar hon ha accepterat läget och igår när jag la henne så frågade hon inte ens efter den. Med sig i sängen ligger nu istället Pippi och Lilla Gubben.
Skönt att det gick så smidigt, jätteduktig har hon varit!

Hoppas ni alla får en fin helg. Har hört ryktas om fint vårväder, det vore ju riktigt trevligt! :-)

  Idag när jag kom hem satt Molly och Tobbe och gjorde halsband. Molly verkar gilla att pyssla när hon är på dagis så hon verkar ha gett tummen upp till denna aktivitet.




Tobbe gjorde sitt eget halsband i de allra ädlaste färgerna.

Härrom dagen när Molly kom hem från dagis hade hon en lång fläta i håret. Detta var såklart tvunget att fotas, det är inte alltför ofta man ser Molly i "uppsatt".

4 kommentarer:

Martina och Daniel sa...

Åhhh.. låter helt härligt med en resa till London. Hoppas du får det skoj!

Söta molly, så koncentrerad hon är!

Anonym sa...

Stor kram till er!! Ska bli så kul att ses i Påsk!!
Diana

Malin sa...

Kul med pyssel! Diggar flätan!

Malin sa...

Och det viktigaste: ha det så jättekul i London förstås!!! :-)