tisdag 20 juli 2010

Väskan är packad

Nu är det inte många timmar kvar tills vi åker! I morgon bär det av till Alghero, Sardinien för en veckas semester. Vi har nyss lagt den sista handen vid packningen, om man bortser från necessären och lite småprylar till Molly. Jag tror att både jag och Tobbe har lyckats packa ganska effektivt, den som har mest packning är helt klart minstingen i familjen..

Semestern är än så länge ganska öppen och vi siktar väl mest in oss på sol och bad och lite dagsutflykter. Vi tar dagen som det kommer med andra ord. Vi åker ju som bekant med Alex, Lisa och Norah så vi får försöka hitta aktiviteter som passar oss alla.

Idag kom Cissi hit, hon ska bo här och vara kattvakt under tiden som vi är iväg. Känns skönt att ha någon som rastar missarna, vattnar blommorna och vaktar huset. ;-) Molly lär dock bli besviken när hon inser att Cissi inte kommer följa med på semestern. Sen hon kom har hon följt henne hack i häl och jag har tillochmed blivit bortmotad när jag försökte sätta mig ner och leka med dem båda. =D

 Faster Cissi och Molly

Annars var helgens stora behållning lilla Ester, nyfödd dotter till Alexandra och Christopher, tillika Leas lillasyster. Vi gjorde ett besök dit i söndags och fick träffa det lilla nytillskottet.

Ester 1,5 v gammal

Nu ska jag kolla över packningen en sista gång. Lite fjärilar har man allt i magen (som alltid inför en kommande semesterresa). Det ska verkligen bli fantastiskt skönt och roligt att komma iväg!! Vi har med oss datorn så vi kanske hinner med ett inlägg under vistelsen där. 
Ha det så bra tills dess!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Ha det så bra och njut! Kramar