tisdag 1 juni 2010

"Titti!"

Nu var det ett tag sedan senaste inlägget och mycket har hänt sedan sist. Jag hade för övrigt en fantastiskt skön och slapp helg när Tobbe och Molly var nere på Öland. Jag levde verkligen upp till mottot "att göra så lite som möjligt". Men denna helg tror jag att vi har tagit ifatt det med råge då aktiviteterna har avlöst varandra.

I fredags kväll åkte vi hem till Nathalie och Rikard för att grilla. Vädret hade varit lite si och så under dagen men som tur var hade vi vädret med oss så vi (läs Rikard) kunde genomföra den planerade grillningen. Vi hade en jättetrevlig kväll och Molly och Matilda röjde loss fram till sen kväll. Kan det bero på sockerkicken de fick av jordgubbarna och glassen? =)

Det verkade nämligen inte finnas någon hejd på glass- och jordgubbsätadet! Två kloka mammor valde att klä av tjejerna tröjorna innan jordgubbsätandet tog fart..

Innan glassen dukades fram hade de små kalasat på pannkakor.

 
 Nathalie och Rikard hade för övrigt hittat längsta gurkan i stan!

På lördag förmiddag begav vi oss sedan till Täby Kyrkby för att fira lilla Maximilian som fyllde fyra år. Känns som att det var igår som han var en liten plutt och jag passade honom när Tobbe och Ted spelade korpenfotboll.. ;-)

 Födesedagsbanet i egen hög person!

 Kolla förresten in den här tårtan!! Nu är det ju ett par månader kvar tills Molly fyller år men lite "skaparsugen" blev man allt.. =)

Hatten satt väl på ungefär så länge som det tar att ta ett kort... =P

 
Sedan Molly kom hem från Öland så har det varit mycket prat om hästar. Utanför mammas och pappas hus går det nämligen två hästar och dessa verkar ha gjort ett stort intryck på Molly. Det var därför stor lycka när hon fann denna häst i Maximilians rum!

Efter kalaset begav vi oss raskt hemmåt då familjen Strigén var på intågande för en grill- och schalgerkväll. Även denna kväll hade vi tur med vädret och samtidigt som herrarna i huset stod för grillningen passade på Molly och Norah på att kolla in sanlådan.

 
Turligt nog så har en vänlig själ lämnat en extra
barngunga i sandlådan så numera finns det två st.

Och här tar jag (Tobbe) över! Ni som sysslar med bloggar vet ju att det tar lite tid att författa dom, särskilt när man inte är så duktig på att uppdatera varje dag och Sandra var tvungen att fixa med annat. Frågor på det? Näe? Bra!
Så var var vi? Jo, vi grabbar höll ju på att fixa krubbet medan tjejerna lekte.

Asfalt är för mesar, det är offroad som gäller!

 Tjejerna lekte riktigt bra i helgen! Vi måste säga det
för att det har inte alltid varit så, mycket tjafs om
vems leksak som är vems och annat gnabbande men
i helgen så kunde dom verkligen leka tillsammans.
Bådar gott inför Sardinien när vi ska dela på en lägenhet
i en vecka, då är det en "liten" fördel om dom kan samsas...

Mer bilder från kvällen har vi inte men maten smakade bra (efterrätten också!) och efter att tjejerna lagt sig så stannade vi vuxna uppe och lirade UNO hela kvällen, drack vin, åt snacks och hade Eurovision(grr!) i bakgrunden. Vi hade en skön vuxenkväll helt enkelt. =) Familjen Strigén/Jonsson lämnade oss inte förrän vid midnatt och har ni inte fått nog av oss (eller hur...) så kan ni läsa mer om kvällen på deras blogg.

Söndagen började bra, jag hade sovmorgon och Molly var på bra humör (inte alltid så nej). Vid lunchtid så drog jag iväg till frisören och skulle även passa på att veckohandla lite. Frisören gjorde ett bra jobb, var tyst och jobbade riktigt snabbt. Han kunde dock ha utelämnat kommentaren; "Nästa gång du klipper dig så kanske du vill spara lite mer upptill för att dölja det här" och pekade på mina vikar... Han är visserligen frisör och det var väl ett bra tips men ändå... Jag sa att jag kommer förmodligen ändå att raka av hela skiten om någon månad (ska bara få lite färg i ansiktet) och då behöver jag inte tänka på vikarna! =P

Nåväl, med det i bagaget drog jag hemåt där vi snart skulle få besök av familjerna Cameron och Strigén/Jonsson. Familjen Cameron ska snart få tillökning (beräknad till 22 juni har jag för mig) så ville passa på att träffas innan det, blir inte så mycket tillfällen med tanke på att midsommar snart är på gång (fasen vad nice!).

Äntligen verkar sommaren vara på gång på allvar,
även om det inte är så jätte jättevarma vindar så
är iaf solen framme för det mesta och man kan
ana ljuset i tunneln

Var länge sen vi träffade Lea! Eller nja,
vi träffade henne faktiskt på hennes föräldrars
bröllop men då var inte Molly eller Norah med

Har vi sagt att det är skönt att ha sandlådan
precis utanför dörren? Superskönt! Fast det är
ett jäkla dammsugande på sand som en viss person
drar med sig in HELA tiden...


Vi fick faktiskt plats allihopa runt bordet! Men det
var på bristningsgränsen kan jag säga...

Som ni ser så har vi haft fullt upp hela helgen och Molly har varit jätteduktig, antagligen för att hon fått jordgubbar med glass tre dagar i rad! =D
Just nu är Cissi hos oss och ska stanna till på torsdag. Hon pluggar ju i Sthlm men bor i Linköping så ibland så stannar hon hos oss istället för att pendla. Och just imorgon så har Sandra en grej med jobbet efter arbetstid imorgon och jag har ett möte på eftermiddagen som jag gärna inte vill ställa in så då ska Cissi hämta Molly och det har Molly säkert inget emot, att faster "Titti" hämtar. ;)

Nu börjar Desperate Housewives men jag vill bara avsluta med ett par sköna och fina bilder från Öland och Torsås som jag inte hunnit lägga upp.











Kram på er!

5 kommentarer:

Livet och vardagen med vildänglarna sa...

Låter som ni haft en riktigt bra helg! :-)
Alltid lika fina bilder! :-)

AlexandLisa sa...

Haha, iskallt svar om vikarna = ) Trösta dig med att du har vikar bara. Du slipper Zinedine Zidane halvmånen som bara växer och växer och håret som bara blir tunnare och tunnare...

Riktigt fint inlägg, bilden när Molly käkar på hustrappan är riktigt gullig = )

Saknade dock detaljen om vem som vann på Uno.... hm....

Lisa sa...

Tack för allt gott vi smaskat i oss denna helg! Synd att jag inte får banta, annars hade det varit läge nu :-)

Hoppas det gick bra hos läkaren för fina molly musen också!

Kram!

Tobbe sa...

Jag såg i en dokumentär häromdagen (filmen Duplicity med Clive Owen och Julia Roberts) att dom kommit fram till hur man återskapar hår så våra problem är snart ett minne blott...!

Gick för övrigt bra hos BVC. Enligt läkaren så är vissa barn hårda i magen länge och kan behöva lite hjälp med det, en del i några år och andra kortare tid så vi får se hur lång tid det tar för Molly.

Malin sa...

Kan meddela att Jonas har tendenser till "vikproblem" också... ;-)

Vilket megainlägg, otroligt! Jag blir imponerad av skrivarglädjen, hoppas det smittar av sig till mig :-)

Fina bilder också!