söndag 6 juni 2010

Mosig

Jag känner mig rätt mosig efter en hel dag ute i solen och egentligen borde jag nog gå och lägga mig men idag ska jag iallafall försöka slutföra mitt inlägg.. (Tobbe kan ju inte alltid komma till undsättning). Fast ibland är det allt bra skönt att man är två som skriver då idéerna inte alltid spirar..

Idag har vi iallafall varit ute nästan hela dagen. Vi fick ett ryck att klippa "vår" (läs föreningens) gräsmatta och då vi har en batteridriven gräsklippare vars batteritid är i princip obefintlig så tog det en stund.. Problemet är att vi enbart har ett batteri och det varar väl i ungefär en kvart sedan måste det laddas i ungefär lika lång tid. Så gräsklippandet blir i intervaller av 15 min.. Men tillslut blev det iallafall färdigt eller nästan iallafall. På eftermiddagen skulle vi iväg till Zandra, Jonas och Alma så då fick vi helt enkelt känna oss nöjda.

Nej vi har faktiskt en riktig gräsklippare. Men jag undrar om denna inte skulle vara minst lika effektiv..

Molly hjälpte till så gott hon kunde


Lunchen fick intas utomhus eftersom det var så fint väder

När gräset var klippt åkte vi hem till Zandra, Jonas och Alma. De bor ju också här i Segeltorp så det är smidigt och bra. Även Norah, Matilda och Willgott var där så det var riktigt trevligt. 

Det fina vädret höll i sig så vi tillbringade eftermiddagen ute i lekparken. Molly och Norah satt i princip som fastklistrade vid gungorna. =)

Söta Matilda

Zandra hade fixat lite fika som hon bar ut i parken. Norah och Matilda hugger in på Tom och Jerry-kexen. 

Efter lekparken åkte vi och Zandra, Jonas och Alma till pizzerian här i Segeltorp. Som jag sa till Zandra när vi satt på uteserveringen; Det är sådana här härliga sommarbilder man kommer titta tillbaka på sedan i vinter. =)

Ibland är det bra med självutlösare. =)

I morgon är det måndag igen och det är lika med innebandy. Sedan i våras har vi spelat innebandy på måndagslunchen på jobbet. Jag och en annan tjej drog iväg ett mail för några månader sedan och frågade hur intresset var och nu är vi mellan 6-10 personer som träffas varje måndag och spelar. Det är HUR roligt som helst!! Jag är ju själv lite svårstartad vad gäller träning på egen hand (är inte  största fanet av att springa eller friska och svetta) men lagsporter är ruskigt skoj och man får bra träning utan att man tänker på det! =)

Nej nu MÅSTE jag verkligen i säng. God natt!

6 kommentarer:

Malin sa...

Men TT, innebandy? Och varje måndag? Det visste jag inte! Coolt!!! Lagsporter är verkligen att föredra, det går helt klart mer hem hos mig med. Älskar´t! :-)

Ps. Kanske blir det lite brännboll i sommar också? Jag är i liiite bättre form i år i alla fall... ;-)

Alex sa...

Det blir straffturneringar nere på Öland i alla fall Malin! En av oss investerade ju i ett fotbollsmål som finns på plats för montering. Förra året vann jag. Sandra kom tvåa. Tobias kom trea. Sist alltså.

Som vanligt är Molly otroligt fotogenisk. Börjar nästan tro att hon är en lika stor linslus som jag är = )

Kurre Katt sa...

Varför skriver ni aldrig om mig längre?

PS: Ordverifieringen var, och jag skämtar inte, anticat =D

Malin sa...

"Anticat"!! Hahahaha! :-D

Tobbe sa...

Anticat! Klockrent! =D

Vad ligger preskriptionstiden på för den straffturneringen...?

Alex sa...

Preskriptionstiden är 12 månader Tobias. Jag lovar att aldrig mer nämna det efter midsommarafton = )