onsdag 19 maj 2010

Tidig mors dag-present

Jag tror jag fortsätter detta inlägg där Tobbe avslutade det förra. Tobbe och Molly har nämligen nyss lämnat Segeltorp för att spendera veckoslutet på Öland-Småland. Mollys dagis har planeringsdagar torsdag-fredag och det känns därför som ett bra tillfälle att göra en resa neråt landet. Vi visste först inte om de skulle komma iväg med tanke på att det varit sjukstuga här hemma men nu är de pigga igen och förutom Tobbe så verkar ingen annan ha blivit smittad (inte ens stackars Siri som t.o.m fick kräks över sig!). 

Så nu sitter de i bilen på väg ner till mamma och pappa på Öland där de ska bo. Det känns lite konstigt att vara hemma helt själv, det är inte så ofta det händer faktiskt. Men som Tobbe uttryckte det i föregående inlägg; "resan blir även en tidig mors dag-present till Sandra". 
"Att ladda batterierna" och "att få längta efter varandra" kan kännas klyschigt men inte dessto mindre sant. Självklart kommer jag sakna min lilla tösabit jättemycket men samtidigt ska det bli jätteskönt att bara vara och få lite egentid. Förutom en tjejmiddag på fredag med mammorna från föräldragruppen så ska jag försöka göra så lite som möjligt. =)

Precis innan Tobbe och Molly åkte kom Tobbe med ytterligare ett paket och ännu en tidig morsdag-present: ett presentkort på vaxning av benen! Perfekt inför sommaren då man som jag tycker det är SÅ tråkigt att raka benen. Jag har en gång tidigare provat att vaxa benen... HEMMA. Inget jag rekomenderar. Madde och jag fick den brilianta idén att göra det kvällen innan vi skulle åka Rosa Bussarna i Afrika i två månader. Vi tänkte att det kunde vara smidigt att slippa raka benen på resan. Men det var SÅ kladdigt och tog SÅ lång tid att det slutade med att vi bara hann vaxa varsitt ben!! Haha! Så det blev att raka ett ben ändå! Så nu ska det bli skönt att gå till en salong.. ;-)

Tanken var att jag skulle utnyttja presenkortet redan på lördag. Tobbe hade överraskat mig med att boka tid då men då jag har för kort hår på benen för att vaxa i dagsläget så får jag skjuta fram det någon vecka eller två (håret måste vara åtminstonde en halv centimeter för att det ska bli ett bra resultat). Men det kommer som sagt bli perfekt nu inför sommaren! Tack så hemskt mycket älskling!! :-)

Lite inspirerad av Nathalie och av sommarvädret som råder så började jag fundera på hur vi egentligen ska spendera vår sommar och att det känns som att det kommer bli en riktigt bra sådan! 
Självklart så är Öland ett givet resmål till midsommar då även Alex, Lisa & Norah och Malin & Mathilda (som hälsar på från USA och även kommer spendera några dagar hos oss här i Segeltorp) kommer att följa med för att dansa runt midsommarstången och äta jordgubbstårta!

Visst längtar man redan?

Vem har väl glömt förra årets sjå med att få en bild när Norah, Molly och Siri hade sina kransar på sig SAMTIDIGT.. ;-)

Min och Tobbes semster är dock inte förrän lite senare i sommar så efter midsommar blir det att gå tillbaka och jobba ett tag för att sen åka till Sardinien i slutet av juli!!! Ska bli jätteroligt!! Vi åker tillsammans med Alex, Lisa och Norah vilket ska bli jättekul och säkerligen ännu roligare för tjejerna. Förhoppningsvis kommer de har stor glädje av varandra och även vi vuxna har ju då möjlighet att komma ut någon kväll utan barn. 

Nej, det finns helt enkelt mycket skoj att se fram emot i sommar! =)

2 kommentarer:

Tobbe sa...

God morgon älskling!

Nu sitter jag här och knapprar på datorn medan din mamma tar hand om Molly ute, underbart. ;) Skämt åsido, ha en trevlig minisemester så ses vi om några dagar!

Puss!

PS. Ja, jag ska gå ut till Marie strax...

Rebecca sa...

Vad skönt med lite egentid! Passa på att njuta ordentligt och vila upp dig! Ingen dålig morsdagpresent av Tobbe! Tror inte Micke ens vet att det är morsdag... får berätta vad du fick så kanske han kan överraska med något:) Kram