lördag 8 maj 2010

Steve Carell & Texas Holdem

I skrivande stund sitter jag och mumsar på några kakor och dricker en kopp te. I bakgrunden har jag  Hockey VM, Finland-Danmark tror jag det är. Märkligt att de envisas med att ha VM varje år.. Totalt idiotiskt om jag får säga vad jag tycker. Känns ju ganska ljummet så jag vet inte ens varför jag har matchen på.. 
Det skulle kunna vara för att jag är själv hemma, Tobbe är nämligen hos Christopher och spelar poker. Christopher är gräsänkling i helgen (systern min är på möhippa i Vimmerby) och killarna var inte sena med att boka upp en pokerkväll.. =)

Igår var det min tur att ge mig iväg på egen hand. Nathalie tyckte det var dags för en bio (senaste filmen var Australia för evigheters evigheter sedan) så jag tyckte det lät som en utmärkt idé. Så igår lämnade jag, Nathalie och Lisa barn och män hemma och åkte ner till Heron City. Det är för övrigt jätteskönt att ha så nära till bion (ligger ju i Kungens Kurva) det blir inte så stort projekt då. Det var skönt att kunna sitta ner i lugn och ro och äta och prata innan bion. Man glömmer snabbt bort hur lyxigt det är att avnjuta en hel måltid (även om det bara handlade om McD) och att kunna smälta maten i lugn och ro. =) 

Filmen för kvällen var förresten "En galen natt". Jag gillar ju verkligen Steve Carell (som spelar huvudrollen i filmen) så av den anledningen så tycker jag att den var sevärd. Den hade sina stunder där man skrattade gott (eller vad säger du Lisa??) =)

I morgon får vi se vad vi tar oss för. Eventuellt hänger vi en stund med Lisa och Norah då killarna ska på fotboll. På torsdag kommer Siri med familj upp till Sthlm!! Det ska vi SÅ roligt!! =)
Fortsatt trevlig helg!

 Det blir ingen större bildskörd idag. Men vi lyckades iallafall fånga några bilder på en lyrisk Molly när hon under dagens besök inne i stan fick syn på fontänen vid Sergels torg. =)

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken stylish liten tjej ni har! Västen, brallorna, hoodien, mössan, skorna - jag ger allt 10 poäng av 10 möjliga! :-)

Sandra sa...

Malin: Haha! Ja, visst såg hon lite cool ut? =)