måndag 6 april 2009

20+ ett år till

En fantastisk helg har snart gått till ända och det är ingen överdrift när jag säger det.
Igår så var det min dag, min dag att fira en ytterligare en 20+ födelsedag... Detta gjordes i strålande solsken, ett väder som var så fint att det var straffbart om man inte var ute en sväng. Allt är förvisso relativt jämfört med vad t.ex. våra vänner Malin och Jonas har för väder i Texas men för att ha varit utan solsken i sju-åtta månader (typ) här i Svedala så är 15 grader och inte ett moln på himmelen just nu bättre än en skål med grillchips, vitlöksdip och cola (jag skämtar inte!)!

Efter promenaden så bjöds det självklart på lite tårta och kaffe. Jag kanske ska berätta innan att firandet smygstartade faktiskt redan i torsdags då jag fick presenter av mina kollegor, så himla gulliga. Som ni ser på bilden bredvid så gick alla presenter i ett svartgult tecken, bl.a. en mugg som kommer att användas flitigt och en vattenflaska som jag kommer använda minst lika flitigt när jag tränar på gymmet (ehm...). ;)

På det riktiga kalaset så fick jag också presenter, presenter som jag själv inte visste om att jag behövde och som var grymt bra! Tack så hemskt mycket för allt allihopa, även ni som skickat presenter via post till mig och ni som skickat gratulationer på annat vis.

Måste bara berätta om en av presenterna som var från Sandra, med stor hjälp av Alex & Lisa och Ramona & Christopher. Det var en överraskning som dom alla dolt riktigt bra för mig. Sandra hade nämligen bokat bord på Jensen's Böfhus, fixat barnvakter (Alex och Lisa) och även fixat skjuts, både till och från restaurangen (Ramona & Christopher dit och Alex hem), kan ni tänka er?! =)

Söndagen var också den riktigt bra, det var nämligen Allsvensk premiär för AIK! Vädret svek oss dock lite denna dag men det gjorde absolut inget, man kan ju inte få allt. ;) AIK vann matchen helt välförtjänt efter mål av Gabriel Özkan som spelades inför nästan 22 000 åskådare och mer om själva matchen (som chefredaktör Alex skrivit) kan ni läsa här.

Som ni märker så var detta en toppenhelg med massor av trevligt sällskap, presenter, tårta, god mat och fotboll! Märkte precis att jag inte nämnt Molly en enda gång så för att vi ska få en liten "Molly-dos" så bjuder vi på lite bilder från veckan som varit och även en bild och ett videoklipp från spelarbussmottagningen innan dagens match, håll till godo!
Kram till er alla!


Molly och farfar, lika som bär?


"Vilket fint halsband du har farmor Mari,
går den att äta...?"



Molly äter numera välling (nästan enbart välling)
och faster Cecilia var grym på att mata!



I faster Linns knäe och Molly har glömt
bort pinkoden, igen...



Norah var på toppenhumör i sin riktigt snygga klänning!


Räcka ut tungan är en favorit för tillfället, för Molly alltså, ehm...


Otroligt skön stämning när spelarbussen
skulle mötas upp utanför Råsunda




Inför varje premiär dom senaste åren så välkomnas
truppen till Råsunda av tusentals supportrar

4 kommentarer:

Malin sa...

Grattis i efterskott på födelsedagen, Tobbe! Ett kort
(+ biljetterna!) är på väg till Segeltorp. Jag försökte muta tanten på posten att skicka det med VIP-post, men det gick inte det humorbefriade surkartet med på... ;-)

Det låter som om du haft en toppenhelg!
Kramar från Malin & Jonas

Cameron sa...

Jag skickar en sen gratulation jag med, men jag hoppas min lilla familj gratulerade dig från mig i lördags :)

Grattis!!!

Smakade det gott med danskt? :D

Tobbe sa...

Malin: Tack så mycket! :)
Grymt kul att det gick så bra med biljetterna och ett stort tack för hjälpen!
Visste inte tanten vem försändelsen skulle till?! *fnys* Dessa oupplysta amerikanare... ;)

Chris: Stort tack! :) Din familj var exemplarisk, precis som man ska bete sig på ett kalas. ;) Hoppas det gick bra på mässan.

AlexandLisa sa...

20+ ett år till... fan. Åren går snabbt...