söndag 26 april 2009

Picknick och grillning

Dessa dagar har Molly och jag verkligen njutit av det fina vår/sommarvädret. I fredags hade vi årets första picknick i Kurirparken här i Segeltorp. Kurirparken är en lekplats som inte alls lever upp till sitt storslagna namn utan här finns enbart ett par gungor och en sandlåda. Fast än så länge så duger det bra för Molly. Även Matilda, som var lekkamrat för dagen, verkade uppskatta gungorna. Matilda och hennes mamma Nathalie har vi träffat genom föräldrargruppen här i Segeltorp och de bor (iallafall än så länge) precis runt hörnet, vilket är oerhört smidigt om man känner för en promenad eller en tur till Skärholmen C (vilket sker rätt så ofta)...

I fredags kväll var det sedan dags för nästa premiär; årets första grillning. Det blev kyckling och klyftpotatis som faktiskt kunde avnjutas ute på verandan trots att klockan hunnit bli åtta! Mycket gott. Cissi hade anslutit tidigare under kvällen och gjorde oss sällskap över ett glas vin.

I lördags begav vi oss in till stan. Värt att nämna är att jag kan räkna de gånger som jag har varit inne i stan sen vi fick Molly på en hand. Nu vet jag varför. Det var visserligen lönehelg och fantastiskt väder, men herregud vad människor! Det var inte helt enkelt att lotsa sig fram med barnvagn. Men men, vi fick iallafall våra ärenden gjorda, mycket tack vare Cissi som så snällt tog hand om Molly medan jag och Tobbe handlade! :-) Efter all shopping så åkte vi hem till Alex och Lisa där vi firade Lisas födelsedag. Vi fick smörgåstårta och grymt god kladdkaka på vit choklad! Mumsigt värre!

Idag var vi återigen ute i Solna och Tobbe hjälpte Alex att byta till sommardäck. Under tiden satt jag och Lisa med tjejerna på en filt och hade det gott. Vilken härlig helg! :-)


Molly och Matilda har picknick


Mums! Majskrokar!


Kurirparken lever som sagt inte riktigt upp till sitt namn..


Matpaus i all shopping!


Jag, Molly och Cissi vilar fötterna i Kungsträdgården som var full av vackert blommande körsbärsträd


Kalasdags hemma hos Lisa. Lea, Molly och Norah.


Molly utanför Alex och Lisa


Tobbe och Alex spännde musklerna lite extra när jag närmade mig med kameran..

Medan grabbarna fixade bilen slappade vi andra i gräset..




..som givetvis måste provsmakas..






Molly har även hittat gungan utanför dörren. Hon ser ut att trivas rätt bra!



5 kommentarer:

Malin sa...

Åhh vad mysigt med blommande körsbärsträd i Kungsan!! Nu fick jag akut Stockholmslängtan...

Underbart söta tänder Molly har fått, hon ser så stor ut!

Hoppas Hulken klarade sig från Tobbe och Alex "behandling"... :-)

AlexandLisa sa...

Haha, dödsskön bild på däckbytet = )

Molly ser helt hemma ut på gungan. Få se om jag kan charma Norah till att tycka om den på ett andra försök = )

Test sa...

Grönt gräs och allt! Nu fick man minsann sommarlängtan.

Snart är ni på plats in Texas, jojo - köttet är billigt och bbq-såsen god så det är bara att börja svälta er så att ni får plats med allt.

Tobbe sa...

Ja, jävlar vad tung din bil är Alex. En bil för en riktig man och som kräver riktiga män för däckbyte.

Ser faktiskt sjuuuukt fram emot all kött i Texas!! =D Ska försöka "svälta" mig med sallad sista dagarna inför resan... eller vem försöker jag lura... klart jag inte kommer äta sallad men mindre kött iaf. ;)

Nathalie sa...

Här surfar man runt och hittar er! Roligt att läsa och vilka fina bilder från parken! :-)
Kram Nathalie & Matilda