måndag 24 oktober 2011

Vi lever!

Tro det eller ej men vi lever faktiskt. Det har minst sagt varit stiltje på bloggen den senaste tiden. Utan någon särskild anledning egentligen, ibland blir det bara så.

Jag är nästan inne på min sista arbetsvecka nu (jobbar min sista dag nästa måndag) och det känns väldigt skönt. Ni vet så där som det kan kännas en vecka innan man går på semester. Man går ju inte direkt på högvarv och lusten i att ta tag i nya projekt på jobbet är som bortblåst. Min vikarie har dessutom gått bredvid mig nu i två veckor så arbetsbelastningen har minskat avsevärt, vilket är skönt.

Magen är stor nu och kommentarerna haglar på jobbet:

Är du säker på att det inte är tvillingar?
Visste du att Karelin vägde 7 kg när han föddes?
Nu kan den väl ändå magen inte bli så mycket större?

A svarar jag: Nej, det är inte tvillingar (tillskillnad från när ma & pa väntade oss så gör man ultraljud idag). :-)
Vad gäller B så hoppas jag innerligt att knodden där inne INTE brås på Karelin.
Och C: Nej, jag tror inte det är möjligt att magen kan bli mycket större nu. Men denna gång ligger magen faktiskt lite över medelkurvan tillskillnad från Molly som låg på medelkurvan.
 
Vad är det som har uppehållit oss den senaste tiden så till den grad att vi inte har hunnit blogga? En hel del faktiskt. Det har varit mässbesök UnderBARA barn, besök för min del till föreställningen Ljust och Fräscht och så har jag även hunnit med en middag med gamla brevkompisen och man får väl nästan säga barndomsvännen Sabine.

Helgens stora aktivitet har dock varit Mollys biobesök Nalle Puh Nya Äventyr. Bion var 1h och 10 min lång och Mollys första långfilm. Tidigare så har vi varit på kortare barnfilmer som varat ca 40 minuter men nu var det alltså en något längre film som stod på dagordningen. Då Molly rätt ofta har myror i brallan så kändes det som att det kunde gå hur som helst men hon var kanonduktig och satt som klistrad hela filmen. Kul! 

Med sig på bion hade hon tre jämnåriga kompisar som även de skötte sig utmärkt.

 Matilda, Molly, Hjalmar och Alma väntar spänt utanför biosalongen.
(Lånad bild från Nathalie då alla mina blev lite suddiga).


Igår eftermiddag hade vi spontanbesök av först pappa och sedan Alex och Lisa med familj. Molly och Norah lekte jättebra tillsammans, framförallt olika rollekar. Det är kul att se hur de plockar fram väskor och vagnar och leker att de ska till skolan, att de ska sova etc. Albert får vara med på ett hörn ibland, när det passar. Jag tror att han också längtar tills Molly får ett syskon som han kan hänga med när det beger sig. :-)

Inga kommentarer: