måndag 9 maj 2011

Kåv me brö

Inte riktigt så illa som titeln låter lät det för en vecka sen när mina kollegor tittade på mig med förundrad min och försökte klura ut vad jag egentligen menade. I förra veckan var vi ute och åt med jobbet och inför kvällen satt vi och kollade menyn varpå jag frågade en av mina kollegor -"Ska du ha tåsken"? Hon tittade upp från datorn och såg frågande ut. -"Ska du ha tåsken" försökte jag igen varpå jag på nytt fick en frågade blick. Tillslut utbrister jag: -"Ska du ha fisken"? Varpå min kollega bredvid mig säger: Jaha, alltså du menar "torsken"?? (Gissa om jag upprepade gånger fick frågan vad jag skulle beställa senare under kvällen!?)

Men idag har vi alltså ätit kåv me brö som jag nog skulle säga. Fast kanske inte så grovt (tror jag inte allafall). Det var premiär för att äta ute och även en så enkel rätt som detta smakade mycket bättre sittandes ute. Nu hoppas vi att den härliga värmen fortsätter!


Molly är redo att hugga in

I väntan på bussen hem fyndade jag hela 3 liter jordgubbar på torget. Molly som är minst sagt galen i jordgubbar var mycket nöjd med min shopping

Efter maten vågade sig till och med Cilius ut i skogen. Cilius är ju annars lite hönsig när det gäller att gå ut. Men förhoppningsvis börjar hon inse tjusningen med det nu.

Molly plockar blommor medan jag själv passar på att sitta ner och ta det lugnt en stund

2 kommentarer:

Malin sa...

åh, vitsippor! Så fint! :-)

Tobbe sa...

Hahahaha! Du ska inte dra den om "börken" också? ;)