måndag 23 maj 2011

Bröllop och rensning

Helgen har både bestått av nöjen och den mindre roliga aktiviteten förrådsstädning. Men vi börjar med det roliga. I lördags var vi på min gamla brevkompis Sabines bröllop. Jag och Sabine har känt varandra i en herrans massa år, vi började faktiskt brevväxla i åk 6 och spenderade därefter många somrar och lov tillsammans. Nu var det dock ett tag sedan vi sågs så det var extra kul att få vara med på hennes stora dag.

Sabine och Anders gifte sig i Frustuna kyrka utanför Gnesta

Tidigare under dagen hade vi lämnat Molly hos Ramona och Christopher. Stort tack för hjälpen med att vara barnvakt!! Här är några bilder som Ramona tagit under helgen:

 Lukas satt på första parkett när Molly testade både gunga och rutschkana



 Lukas leksaker var roliga för både stora och små.

Numera finns även en gunga utanför Ramona och Christophers hus. Den fick klart godkänt av Molly. Den var så bra att hon tillochmed somnade (!) i den efter söndagslunchen.

Medan Molly befann sig i Trångsund så höll jag och Tobbe under söndagen på att röja efter bästa förmåga i vårt förråd. Vi har länge sagt att detta måste göras då förrådet på sistone har varit på bristningsgränsen och varje gång man behöver något därifrån så påminns man om kaoset där. 

Den ständiga källan till ångest och dåligt samvete (observera att detta är en EFTER-bild)

En annan källa till ångest som vi hittade bland alla bananlådor

 Rensningen gav dock upphov till några rätt roliga minnen också. Eller vad sägs om detta radarpar från gymnasietiden?

Eller om denna "hottie" som jag fann inklistrad i en gammal dagbok. (Medhåll någon?) För de som följde "Doktorn kan komma" så behövs ingen presentation.

Även här känns en presentation ganska överflödig. Tydligen så gillade jag hockeyfrillor på den tiden.. (Om jag inte minns fel så hade även "Sam" ovan en rätt schysst "rälla" (=hockeyfrilla) som vi hade sagt på Öland)

Jaja, det blev inte bara frossandes i massa minnen utan även en tur till återvinningsstationen där mycket skräp slängdes. Det känns alltid skönt att rensa och slänga tycker jag. Nu hoppas vi att vi kan hålla i ordning iallafall ett tag framöver. 

Idag har vi haft en skön dag. Jag och Lisa har ätit lunch inne i stan. Skönt med en paus från jobbet och skönt att kunna sitta ner och äta utan barn. Efter att jag hämtat Molly från dagis kom Alex, Norah och Albert (och även Lisa så småningom) över och åt middag och tjejerna fick leka av sig. Skön dag och man fick nästan lite semesterkänslor.

Hoppas ni haft en bra helg!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Haha, jag förstår nu att ni behövde rensa med såna där gamla godingar/favoriter i gömmorna :-)

Supertack för lunchsällskapet idag! På nått sätt kändes det som att vi hann prata mer på den timman än vad vi har hunnit prata de senaste gångerna vi setts!

Tobbe sa...

Kul å se att varken Alex eller jag har, utseendemässigt, ändrat något alls efter ca 14 år.