söndag 17 januari 2010

Air-time

Det har varit en rätt lugn vecka som gått, tror jag. Försöker fundera på vad vi/jag gjort under dom senaste sju dagarna och kommer inte på så mycket. Men å andra sidan så har jag ett rätt kasst minne om jag ska vara helt ärlig och det tar lite tid innan det kommer igång, fråga bara Alex vad han tycker om det...
Vad fasiken har vi gjort? Nånting måste vi ju ha hittat på... Jo! Jag var med Christopher på hockey i veckan, typ i tisdags eller onsdags? Vi mötte Bofors iaf och spöade skiten ur dom med utklassningssiffrorna 2-1. =P Samma dag så fick jag och Molly sovmorgon från både jobb och förskola och...

...så HÄR glad blir man då... =P

I lördags så var vi bjudna på kalas hos familjen Groenheit för att fira Ramona! Ramona fyller .. år och det bjöds på bl.a. traditionella semlor, som det alltid bjuds på Ramonas kalas av någon anledning. =) Ni får fråga The Peterssons om varför, för jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag fått svar på det trots alla dessa år? Eller så är det det här med minnet som sviktar för jag undrar om inte Alex eller Lisa faktiskt frågade något om det i lördags, eller? Nåväl, Ramona fick även en hel del presenter som ni kan se på bilderna och det var nog lite ovant för henne att öppna upp presenter så som mamma-tidning och mandelolja för magen som växer. =)
Kommer ni ihåg Sandras klackskor som Molly prövade på tidigare? Hon verkar ha fått någon slags "sko-dille" nuförtiden och ska hoppa i alla skor som finns i lägenheten. Inför kalaset så bestämde hon sig för att dessa skor och kläder passade bäst:

Tydligen så skulle det vara lite "ledig"
stil när vi skulle på kalas hos Ramona

Men vi lyckades övertalade henne att vi dessvärre
behövde anstränga oss liiite extra, det var ju ändå
kalas. Nora hade för dagen en oerhört fin turkos
bondgårds(?)-klännning med matchande byxor

Dom traditionella semlorna som för i
år dessvärre inte var hemgjorda
men var smarriga ändå

Dom här två filurerna var förstås också bjudna,
likaså Lisa som ni såg på en tidigare bild och
Christopher som dessvärre inte fastnade på någon

Ramona hade två presentöppnar-
experter på halsen...


Riktigt skön Buddha-lampa från Indiska

Efter kalaset for vi hem till Segeltorp allihopa och käkade tacos! Även Ronnie (gammal arbetspolare till Alex) hakade på då det vankades stryktips. Strykan gick som vanligt, nog nämnt om det med andra ord...
Jag följde senare med grabbarna hem till Strigéns och Jonsson efter att vi lagt Molly (Lisa gick åt andra hållet efter att dom gjort detsamma med Norah, för att sällskapa med Sandra där dom drack te och pratade känslor... ;) ) för att lira lite PS3-turneringar i både fotboll och ishockey. En riktigt trevlig dag avslutades på bästa möjliga sätt (vann hockeyturneringen) och jag slocknade i sängen runt kl 01.30. Lagom skönt när jag skulle ta morgonpasset dagen efter men det var det värt. ;)

Dagen därpå så var vi inte ensamma i lägenheten, Cissi hade sovit över. Hon hade varit på en fest under lördagskvällen och eftersom att hon numera bor i Linköping på heltid (men pluggar i Sthlm) så fick hon självklart låna soffan. Hon fick då också ta morgonpasset... =D

Men det gjorde hon så gladeligen till
Mollys förtjusning som blev helt till sig
när hon kl 07.10 såg att faster Cissi låg
i soffan, "åååhh, iiihh"... =D

Cissi drog dock innan ens Sandra hann vakna (typ 09.30) för att hon behövde åka hem och plugga. Det gjorde ingenting för vi skulle efter lunchen dra till Bagarmossen och åka pulka med Emmanuel, Elin och Emil! Det blev förvisso bara tre åk för Molly, sen tyckte hon att det var nog (eller läskigt?). Desto roligare tyckte nog Sandra, jag och Emmanuel att det var, vi blev som små barn igen...! =D Kan inte komma ihåg sist när jag åkte pulka på riktigt (minnet, jag vet, men det var nog faktiskt rätt länge sen... =P). Sedan så var det faktiskt inte bara för pulkans skull som vi besökte E, E och E just idag utan det var även för att dom höll på en alldeles UNDERBAR sak från världens bästa (utan överdrift!) restaurang som ligger i Austin Texas, nämligen en BBQ-sås från Rudy's!!! Elin hade med sig den från sin resa över till Amerikat och jag är nästan tårögd. ;) Tack Malin, tack Jonas!!
Nu, över till pulkorna igen. ;)

"Se upp i backen, fyra hål i nacken!"

"Voir le haut de la colline, quatre trous dans le cou!"

"Aaah, merde...!"
Snövallen hittade Emmanuel innan han
hann hitta bromsen... ;)

Sen var ju vi grabbar tvungna att
testa gränserna, klicka på bilden för
att lokalisera oss i backen =D Ganska
lång och gropig backe skulle det visa sig...

Här har jag precis haft riktigt skönt med
"air-time" och är på väg mot snövallen...

Mollys pulka fick sig en rejäl törn
av det hoppet... =D Men då skulle ni
sett Emmanuel, han kom inte ens ner
utan hamnade någonstans i skogen... =D


Efter pulkäventyret gick vi hem till
Emil och tog en välförtjänt fika =)

Under veckan som kommer så ska bl.a. jag och Alex iväg på hockey, på tisdag är det dags att spöa lite dalmasar, nämligen Leksand! Apropå dalmasar så kommer jag osökt in på min syster Jane som flytt hufvudstaden och bor numera tillsammans med sin sambo Erik i Mora och som ska föda sitt första barn den 16 februari. Det är Mollys första kusin på sin pappas sida så det ska bli riktigt kul att följa deras blogg med tanke på att vi bor så pass långt ifrån varandra. Ni kan också läsa om deras tankar och känslor via länken under "Lästips". =)

Kram på er alla tills vi hörs igen!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken händelserik helg ni haft! Kul att höra att såsen hittat fram till sin rätta ägare, njut riktigt ordentligt nu!! :-)

Alex sa...

Ah, riktigt underhållande läsning såhär på måndagsmorgonen (eller förmiddagen snarare). Påminner mig själv om att jag ska skriva ett blogginlägg, börjar verkligen bli på tiden, Lisa har totalt tagit över skrivspaden där. Efter att ha lagt ned allt det där andra som jag höll på med så borde det finnas lite glöd snart... Du glömde dock en ack så väsentlig del i din story. Nämligen att jag vann fotbollsturneringen = )

*Alla tar den i tvåan i Leksand!*