fredag 11 december 2009

Vem vinner, vem försvinner?

Sannare är så kan det nog inte vara. För alla ni som har följt idol genom åren vet att av de två finalisterna så är det oftast bara en som lyckas samtidigt som den andra försvinner helt från rampljuset så fort kamerorna slocknat. Om det är vinnaren eller förloraren i finalen som lyckas är dock en helt annan sak. Oftast brukar det ju vara den som kommer på andra eller tredje eller tillochmed fjärde plats som verkligen lyckas.

Då vi har följt idol under hela hösten så kände jag att det var dags att ägna ett inlägg åt programmet. Calle och Mariette har varit två favoriter hos mig redan från första början, men jag erkänner dock att Erik har den klart bästa rösten. Då Mariette (en tjej som för övrigt är grymt musikalisk) försvann för två fredagar sedan så tror jag att min röst faller på Calle ikväll (nu låter jag precis om idoljuryn). Tobbes favoriter Rabih (hi hi!) och Tove är inte längre kvar så vi får väl se vem han håller på ikväll..

Ikväll är det alltså soffan och chips och godis som väntar. Med oss för att kolla på idol ikväll är Cissi, även hon är osäker på vem hon egentligen håller på och hur utgången kommer att bli..

Dagens bild blir av ett infekterat öga. Igår vaknade Tobbe med ett kliande och kladdigt öga. Tydligen är det mycket smittsamt så jag hoppas att jag och Molly klarar oss. Annars blir det fina kort i jul! ;-) Jag tyckte att Tobbe skulle använda detta kort till det förnyade körkortet men han ställde sig tveksam till det..

Ha en trevlig fredag!




7 kommentarer:

Tobbe sa...

Men va f*n... =D Jag kollar inte på Idol, ärligt...

Men om jag gjorde det så hade Rabih aldrig varit någon favorit, det skulle då ha varit Tove och Calle.

Fast, Rabih hade iofs en rätt skön musikstil... ;)

Nathalie sa...

Jag tycker tobbe ska använda kortet på hans mobil som någon fixat åt honom till körkoret! haha den med långt hår! haha
Sitter med godis, cola och Idol och väntar spänt!!

Cameron sa...

JÄVLAR vilket öga. Coolt :D

(Jag tittade också på Idol, så det är ok Tobias. Ett kanalbyte sker dock alltid vid 21 då Skavlan drar igång på SVT :))

Tobbe sa...

Cameron: Ja, det ser rätt grymt ut va? ;) Nu ser båda ögonen ut så, fast inte så farligt som på bilden men desto mindre coolt när båda är drabbade... =P

Nathalie: Jag kan säga att det inte är helt olikt ett kort från när jag gick i mellanstadiet men det kortet ligger i ett låst kassavalv och nyckeln är slängd... =D

AlexandLisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
AlexandLisa sa...

Vad är det här för meseri? Ett riktigt raserat öga/ansikte ser ut så här! http://alexochlisa.blogspot.com/2008/10/ive-seen-better-days.html


= )

Tobbe sa...

Haha! "Adriaaan! Adriaaaaaan!!" =D