lördag 19 december 2009

Alla talar om snön

Ordet som varit på allas läppar den senaste veckan måste vara snökaos. Själv blev jag personligen drabbad av snökaoset genom att i princip samtliga bussar var inställda i söderort under torsdagen. Som tur var gick bussarna redan nästa dag så avbrottet blev inte särskilt långvarigt. Jag kan dock tänka mig att en del tog julledigt någon dag i förväg för att slippa ge sig ut i trafiken.

Så här har det sett ut på vår veranda de senatse dagarna (ber om ursäkt för dålig bildkvalité)

Personligen så måste jag dock säga att jag föredrar snö alla dagar i veckan framför grått och regnigt väder (bara jag slipper ut och köra bil). Idag har vi faktiskt varit ute och åkt pulka tillsammans med Alex, Lisa och Norah. Vi tänkte att det var lika bra att passa på då man aldrig vet när Skansbergsvägen kommer vara snötäckt nästa gång.


Norah och Molly provåker den nyinskaffade pulkan


Även Lisa och Tobbe var ordentligt påpälsade


Målet var egentligen en pulkabacke. Vi tänkte att eftersom vi faktiskt bor på ett berg (det heter inte Skansberget för inte) så borde vi kunna hitta en backe att åka i, dessvärre var det lättare sagt än gjort så vi hamnade på en lekpark i närheten istället.


Lekparken var inte plogad så det var lek på egen risk


Efter en stund ute i snön var det dags för tjejerna att äta och sova och dags för oss att gå hem och fixa lite inför eftermiddagen.


I tisdags fyllde jag nämligen år. Eller vi fyllde år, fast liksom de senaste åren så har jag och Diana firat vår födelsedag på varsitt håll. Jättetråkigt men tyvärr är avståndet till Kalmar lite för långt för en spontanvisit. I eftermiddags kom så några över och firade att jag fyllt år.


En febertrött Molly hjälper till att öppna paket


Lea och Alex


Jeni måste helt klart utnämnas till dagens lektant. Hon underhöll både Molly och Norah så vi andra hann slänga i oss en kopp kaffe


Gnagis - ett måste i alla barnsängar! =)

Bus 1 och bus 2. Norah kittlar Molly!

Under dagen idag så märkte vi att Molly var både trött och varm och återigen har hon åkt på feber och en förkylning. Tidigare i veckan var jag hemma med Molly, även då var hon förkyld och hängig.Vi får hoppas att hon blir lite piggare till veckan då vi ska åka ner till Öland och Småland för att fira jul. När man är sjuk får man försöka aktivera sig så gott det går, i veckan bestämde vi oss för att fingermåla.








Det lär bli fullt upp de närmaste dagarna så nästa inlägg kommer förmodligen inte förrän vi är på plats på Öland. Så vi vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul! =)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Tack för idag och för den goda heta räkgrytan! Vi längtar redan till skansberget och till (mer) pulkaåkning efter helgen! Kram och hoppas Molly snart är kry igen!

Rebecca sa...

God jul till er familj också! Hoppas ni får det underbart och att Molly får många klappar! Kram