onsdag 11 februari 2009

I längtans tider

För er trogna bloggläsare så minns ni att jag tidigt i höstas började räkna ner till julen.. Nu har jag emellertid ett annat mål i sikte.. VÅREN. Jag längtar verkligen till ljus och grönska och till att kunna sitta ute med våra små. Februari känns liksom november som en månad som man bara vill ta sig igenom så fort som möjligt. Kan inte låta bli att bli lite avis på alla er som befinner sig utomlands just nu oavsett om det handlar om Texas (trots hagelstorm) eller Spanien. Men vi har ju faktiskt vår fantastiska USA-resa att se fram emot i maj. När jag tänker på den blir jag glad. Glad blir jag också av vår lilla tjej. Molly ligger just nu och sover middag så jag passar på att skriva några rader.

Igår hade vi besök av en gravid Annelie (som är syster till en barndomskompis). Tänk att det känns så länge sedan som man faktiskt var gravid. När jag kommer att tänka på det så var det nog drygt ett år sedan som jag och Diana släppte nyheten för numera mormor och morfar. Det var tider det. :-) Igår kom också en man från ett försäkringsbolag och pratade barnförsäkringar. Efter att ha skjutit detta framför oss i dryga halvåret så tyckte vi att det äntligen var dags att göra slag i saken. För det känns ju lite sådär att vi har katterna försäkrade men inte Molly.. ;-)


Igår kom Tobbe hem med en gammal leksaksbil som han lekt med som liten. Farfar Pelle tyckte att det nu var dags för Molly mus att ta över bilen.


Annika Lantz har skrivit en hysteriskt rolig bok om när honvar föräldrarledig. Jag läste boken första gången under graviditeten men läser den nu igen. Känns skönt att även kändisar kan ha kolikbarnoch sömnlösa nätter. :-)


Dagsfärsk bild av prinsessan

7 kommentarer:

AlexandLisa sa...

Erkänn att du längtar till våren för att du kommer få vara ledig med mig då! =D

Har redan börjat snegla på museum/fik/aktiviteter. Blir riktigt roligt. Tobbes gamla bil påminner mig om något jag själv längtar efter. Att verkligen leka med Norah. Vi gör ju det idag såklart men det blir härligt den dagen då hon interagerar mer med föremål och med mig.

Tobias: En missad försäsongspremiär på grund av en grovt uppsvälld ryggkota är inte samma sak som att missa en allsvensk premiär på grund av grov bakfylla =D

Kurre Katt sa...

Får jag följa med Alex, Lisa och Norah på lördag? Jag vill träffa Casper & Cilius och äta godis!

Tobbe sa...

Hej Kurre!
Du är så välkommen! :-)
//C&C

Anonym sa...

Självklart ser jag fram emot vår ledighet tillsammans Alex! Bra att du redan nu spanar in aktiviteter! :-)

Anonym sa...

Den bilen fick jag av min farmor när jag var fem år enligt pappa och jag komer så väl ihåg den!
Han har haft den i alla sina lägenheter som han flyttat runt till sedan dess (och det är en hel del flyttar faktiskt... ;) och han har tagit fram den varje gång, för att tänka på mig.
Visst är det gulligt? =)

Jag är förresten helt säker på att det inte bara var alkohol i dom tre drinkarna, sju ölen, två glas vin och det glas whiskey jag drack kvällen innan premiären. Måste ha varit någon som drogat mig, hur annars kan man förklara att jag missar en Allsvensk premiär med AIK dagen efter...? Det existerar liksom inte.


=P

Anonym sa...

Hajjade till när jag såg rubriken då jag läste "I väntans tider" jag tänkte; shit nu kommer bomben nr 2, Molly ska få syskon :)

Ja, tänk jag minns också när vi släppte bomben för ganska exakt ett år sedan. Ja, de föll sammanlagt fyra bomber ganska så tätt, vilket jag än idag kan tycka är superhäftigt! Vilket det är förstås!

Även jag längtar till våren. Tänk att få sitta och äta lunch på uteserveringar med kollegorna i lugn och ro, ingen Norah att behöva ta hänsyn till.. eller för den delen.. ingen Norah att sniffa i nacken... Huuuuuu, jag vet inte om jag längtar till våren....

Malin och Jonas sa...

När vi tänker på att ni snart är här blir vi så häääääär glada! :-D

...det gäller såklart för dig också Alex om du läser detta... :-)